Saturday, December 13, 2008

Yeni ev kutlamasi

Sevgili Gunluk

Epey oldu sana yazmayali, epey ihmal ettik, yazacak da cok sey birikti. Can ciger Ersen genelde telefon ettigimde der ki sen alkol mu aldin. Cunku genelde alkol alinca sagi solu ariyormusum. Herhalde bu gozleminde de cok haksiz degil, ben de nihayet kabul ettim. Efendim, neyse, ben bugun de alkol aldim, o yuzden iste boyle aklima yazmak geldi. Ankara'da olsak alkol demek bir iki bira da demek olabilir, fakat nedense burada alkol demek raki demek. Lager ve hatta daha ziyade Ale guzel biralar olsa da nedense burada raki icince alkolden sayiyorum. Efes olsa onu da sayarim, o ayri.

Genelde yazarken, ve hatta konusurken, aklim baska baska konulara gider durur, bu yuzdende "sunu demisken", "bunu da demisken" tarzi parantezler acip, konudan bir miktar uzaklasirim. Bu huyum Ersen'in cok bir hafifletilmis hali. O genelde basladigi konuyu hemen hemen hic bir zaman bitirmez, o daldan bu dala atlayip gecer, on dakika sonra bir soluk almak icin durur ve soluk alirken de ben bu konuya nereden gelmistm diye dusunur. Bu tur anlarda ben elimdn geldigince yardimci olup onun buralara nasil vardigini, asil konunun ne oldugunu hatrilayabildigim kadari ile soyler, konunun devamini saglarim. Bazen de bu daldan dala atlamalar, konu degistirmeler o kadar keyifli olur ki, ben de kendimi akisina birakirim. Cunku zipladigimiz her bir konu bir oncekinden daha eglenceli olur, konustukca konusuruz, eglendikce egleniriz.

Ersenden haber almayali cok oldu, herhalde ozlemisim ki aklim buralara gitti. Parantezi de bir yerde kapatmak gerek :)

Neyse bu buyuk parantezden sonra, asil konumuza geri donelim. Evet, ben bugun alkol aldim. Aldigim alkolun markasi, yesil bir efe. Taaa on bin kilometre (evet yanlis okumadiniz) oteden buralara getirilmis, gider ayak babam tarafindan alinmis, valizin enguzidyerine konulmus, guzelce havlulara sarilmis, (baska hic bir nesne herhangi bir seye sarilma ozenini gormemistir), gumrukte "bu ne olaki ne" denilip kapagi kirilircasina acilmis (halbuki cevirsen aciliyor, bicak falan sokmusla kenarindan, raki gormemis cahiller) nice ezalar cekmis, canim bir litrelik yesil efe. Siz bilirsiniz, buradaki cahiller bilmiyorlar, raki adabiyla icilir.

Raki adabi ile icilir. Yaninda mezesi olur, muhabbeti olur, raki sofrasi ozenle kurulur. Biz de bu torensel hazirligi layiki ilen yerine getirdik. Ayiptir soylemesi, koftemiz, tere yagi oldugunu hayal ettigimiz bir yag ve kanada disinda baska bir yerde bulunduguna inanmadigimiz, gavurcasi canola olan bir cicegin sozum ona muhtesem yaginda yapilmis, yine de bizim oralari elinden ciktigi icin, hatta bu dunyanin en bir sahane, yaratici ascisi elinden ciktigi icin, garip cin pirinclerine inat, harikulade pirinc pilavi, salata konusunda uzman kisi, yuce salata yapici Fatosun yaratici salatasi, serefine uc duz iki ters takla atabilecegim Tek Sut tam yagli koyun yogurdu, muhabbetlerin en bir sahanesi meze oldu rakimiza. Bunlara ilaveten herkesi sasirtacak son mezemizi bu noktadan sonra soylemek daha uygun geldi. Tahmin edemeyeceginiz uzere, son mezemiz tutsulenmis somon, gavurcasi smoked sockeye salmon. Cig denilebilecek bir balik bu kadar lezzetli, beyaz peynirin her turlusu ile bu kadar uyumlu, ogunun her biride - kahvalti dahil - bu kadar guzel, ustelik rakiya da bu kadar yakisan bir sey olmasi insani hayretler icine dusuruyor. Gelirken sockeye smoked salmon getirecegim, benle raki icenlere ikram edecegim. Ustelik bu sefer sinemayi falan karitirmayacagim isin icine.

Laf uzadikca uzadi ama benim anlatmak istedigim tema smoked salmon'un raki ile uyumu idi. Sevgili orti Sedar Ozcan'in cok kereler belirttigi gibi, anlatip anlatip sozun sonunu getirmekte zorlanan bir insan olarak, bu yaziyi da nasil bitirecegimi kara kar dunsunmekteyim. En iyisi en iyi bildigimi yapip sozu hic bir yere baglamayayim.
Veee (amanin, iste tam su anda sozu baglayacak bir sey buldum) sozun geri kalanini, krem beyaz peynir ve kral yengeci soslu Fusilli'nin tarifini vermek uzere, cok sevigli sevgilim, yol arkadasim, canimin ici, beni kanadalara, oradan amerikalara goturen/goturecek olan, keyif bocegim, kalorifer bocegim (su an yeni aldigimiz yagli kalorifere sarildi, yagli kalorferi kiskanacagimi dusunmezdim), sahane insan, badem gozlu fatos didos birtaneme birakiyorum.

kendinize mukayet olun
sedar
--

No comments: