Sunday, December 14, 2008

Krem Peynirli Kral Yengecli Fusulli (Bildiginiz Makarna :) )

Uzun zaman oldu yazmayali, evimizi yerlestirdik, bugun aksam acilisini da yaptik, keyfimiz yerine geldi! Sedar'in yazdigi yazi uzerine dayanamadim ben de hemen bahsettigi tarifi vereyim istedim :)

Maceramiz Sedar'in markette, et ve balik reyonunda kaybolmasi ile basladi. Ben mutfak icin eksik seyleri seyleri tamamlamaya calisirken, bir baktim Sedar ortada yok. Elinde Kral Yengec'i ile geldi: "Bunu denesek ya!" diyerek. Hadi dedim alip deneyelim.

Ilk adim: Aldigimiz baliklarin yaninda ufak 2ser parca pisirip tadini baktik. Cok lezzetli, pisirmesi de bir o kadar kolay. Bu Japon ve Cin'liler agzinin tadini biliyor diye dusunmeye basliyorum :)

Bir sonraki adim: Yemek sonrasi bununla guzel birsey yapmali ne yapmali diye dusunurken, peynir ve makarna geldi aklimiza. Bir teflonda tuz ve karabiber ile yengeci kavurduk. Fusuli cinsi makarnayi, bildigimiz fiyonk makarna iste, hazirladiktan sonra, krem peyniri bir guzel makarna ile karistirdik, guzelce errittik. Yengeci de icine karistirdik, cok leziz oldu cok! Iki gun ust uste makarna yedik, yine olsa yine yeriz :)

Cin ve Japon mutfagina, somon ve yengec ile ufak ufak alismaya basladik. Himm az kalsin unutuyordum bir de cok begenerek, genelde cumartesileri yedigimiz, Japon hot-dog'u (ekmek arasi sosisi) var. Sedar'in ilk gidisimizde, uzerinde yosun olanini denedi (bilerek mi? hayir! yerken ne oldugunu kokusundan anladik :), sonra peynir, hardal ve ketcap daha hos oluyormus ona karar verdik :)

Bakalim daha neler deneyecegiz, neler pisirip, neler yiyecegiz!

No comments: